fbpx

Helyi keresőoptimalizálás kisvállalkozások számára

Bármekkora is a vállalkozásod, a marketing stratégia két fő célja a potenciális ügyfelek szerzése és az értékesítés. A hagyományos marketing módszerek már nem működnek úgy, mint régen, amikor elég volt egy hirdetés a helyi telefonkönyvben.
kávézóban ülő hölgyek

A keresőmotor sorsdöntő szerepet játszik egy vállalkozás sikerében, attól függően, hogy egy releváns keresés találati listáján hányadik helyen van. Vállalkozásodnak SEO-ra (keresőoptimalizálás) van szüksége, mivel a fogyasztók a keresőmotorokra (pl. Google) támaszkodnak, hogy termékeket és szolgáltatásokat találjanak.

A fogyasztók szerint a találati lista élére csak kiváló terméket vagy szolgáltatást nyújtó cégek kerülhetnek – egy laikus fejében meg sem fordul, hogy a marketingnek mekkora szerepe van ebben. Egy tapasztalt digitális marketingügynökség segíthet vállalkozásunknak, hogy kihasználjuk a keresőmotorok által generált organikus érdeklődök előnyeit.

Szerezz érdeklődőket

A helyi keresési eredmények élére kerülni sokkal könnyebb lehet egy kisvárosban, mint egy nagyvárosban. A legtöbben a Google oldalán keresnek helyi vállalkozásokat, emiatt az online jelenlét elengedhetetlen, ha nagyobb forgalmat szeretnél.
A helyi kisvállalkozások híre általában szájról-szájra terjed egy kisebb közösségen, kerületen belül, de az érdeklődők még így is szívesen néznek utána egy-egy cégnek a neten. Ha nincs online jelenlét, a bizalmi index is csökken.

zöldségesnél vásárló fiatal hölgy

Tarts lépést a konkurenciával

Ha egy versenytárs havonta százezreket fektet be a digitális marketingbe, míg te erre egyáltalán nem szánsz pénzt, akkor óriási különbségek lehetnek az online szerzett ügyfelek számában. Kisvállalkozások esetén az ajánlások, vélemények a legfontosabb marketingeszközök.
Költs rendszeresen a digitális marketingre, még akkor is, ha az első hónapokban nem látsz megtérülést – a keresőmotorok algoritmusai szeretik a következetességet, előbb-utóbb kézzelfogható eredményeket fogsz tapasztalni.

Mindenképp tájékozódj a versenytársaid weboldalának teljesítményéről, és az általuk használt kulcsszavakról. Lehet követendő példa a konkurencia marketingstratégiája, de semmiképp ne másold le. Nem feltétlenül a költséges kampányok vezetnek sikerre – egy következetesen felépített és rendszeresen alkalmazott marketing terv sokat segíthet akár kisebb ráfordítással is.

Kerülj az első oldalra

Elég, ha a helyi találatok élére kerülsz, ne legyen cél a Világ Első Számú Cipésze cím. A legtöbb ember csak néhány találatot néz át, mielőtt egy webhelyre kattint. Sokkal könnyebb lesz fejleszteni a vállalkozásodat a jövőben, ha a helyi találati lista első oldalán van a honlapod.

internetes kereső

Online vélemények kezelése

Az online véleményeket megfelelően kell kezelni, akár pozitív, akár negatív kritikát kapunk. Egy rossz élmény orvoslása javíthatja a kapcsolatot az ügyféllel, és akár meg is győzhetjük őket, hogy módosítsák a beküldött véleményüket.
A negatív kommentelők általában csak annyit akarnak, hogy a cég elismerje, ha hibázott. Egy kedvezményes vásárlás felajánlása sokat segít a kialakult helyzet megítélésén.
A közösségi médiát is figyelni kell a vélemények miatt, mert sok potenciális ügyfél csak onnan tájékozódik. Ne feledd, hogy nem minden vélemény igaz, mivel a versenytársak alkalmazottai hamis véleményeket is írhatnak, de alapvető szabály, hogy minden beérkezett véleményre válaszolni kell.

vásárlói élmény visszajelzés

Hirdetés helyi digitális kiadványokban

A helyi kiadványokhoz való tartalom létrehozása rendkívül hasznos lehet, mivel potenciális ügyfeleket vonzhat. A helyi kapcsolatok építése mindig fontos lesz, mivel az ottani vállalkozások célközönsége ugyanaz. 

A helyi, kisebb volumenű események szponzorálása egy másik módja annak, hogy elnyerjük a közönség szimpátiáját, és valószínűleg ezzel bekerülhetünk a helyi nyomtatott és online sajtóba és a televíziós csatornákra is.

Összefoglalás

A helyi vállalkozások digitális marketingje egyre fontosabbá válik. Nyílt egy új út a piacra, amely segít maximalizálni a helyi vállalkozások bevételét. Használd ki a digitális marketing és a helyi SEO előnyeit, építsd fel következetesen a marketing stratégiádat és az üzleti siker nem marad el.

(Forrás)

Kapcsolódó hírek

Közösségre kapcsolva 2023 – MEGHOSSZABÍTVA

A kerületi lakosok kérésére az Önkormányzat meghosszabbította a 2023-as Részvételi Költségvetésben résztvevő pályázatokra leadható szavazatok határidejét. Az új határidő 2023 június 30. Éljen mindenki a lehetősséggel, hiszen minden évben remek ötletek valósulnak meg, amelyek az itt élők életét könnyíti meg.

IV. Üzleti reggeli és konzultáció a válsághelyzet kezeléséről

A 2023-as évben először szervezett üzleti reggelit Budafok-Tétény Általános Ipartestülete. A már hagyománynak számító reggeli alkalmával olyan fontos témákat is  megvitattak  a résztvevők, mint az egekbe szökő infláció, az energiaválság és a háborús helyzet miatt kialakult válsághelyzet túlélési technikái. A reggelin több mint 40 cég jelent meg közel 50 fő részvételével.

Ez is érdekelhet

Aktuális

Közösségre kapcsolva 2023 – MEGHOSSZABÍTVA

A kerületi lakosok kérésére az Önkormányzat meghosszabbította a 2023-as Részvételi Költségvetésben résztvevő pályázatokra leadható szavazatok határidejét. Az új határidő 2023 június 30. Éljen mindenki a lehetősséggel, hiszen minden évben remek ötletek valósulnak meg, amelyek az itt élők életét könnyíti meg.

ELOLVASOM »
Aktuális

IV. Üzleti reggeli és konzultáció a válsághelyzet kezeléséről

A 2023-as évben először szervezett üzleti reggelit Budafok-Tétény Általános Ipartestülete. A már hagyománynak számító reggeli alkalmával olyan fontos témákat is  megvitattak  a résztvevők, mint az egekbe szökő infláció, az energiaválság és a háborús helyzet miatt kialakult válsághelyzet túlélési technikái. A reggelin több mint 40 cég jelent meg közel 50 fő részvételével.

ELOLVASOM »
Rendezvény

Gyereknap 2023

Idén is szeretettel várjuk a gyerekeket és az egész családot egy önfeledt, vidám napra. 2023. május 20-án szombaton az Ipartestület szákházának udvarán és a Donszky utcai füves területen 10-15 óráig

ELOLVASOM »
Vállalkozás fejlesztés

10 hálózatépítési tipp vállalkozóknak

A networking, vagyis a hálózatépítés kulcsfontosságú készség, amellyel vállalkozóként növelheti üzleti lehetőségeit. Ha megtalálja a módját, hogy kapcsolatba lépjen a különböző iparágakban dolgozó szakemberekkel, bővítheti a lehetséges partnerek, mentorok és potenciális ügyfelek hálózatát. Tanulja meg kamatoztatni a hálózati stratégiát és növelje üzleti sikereit.

ELOLVASOM »