fbpx

Helyi keresőoptimalizálás kisvállalkozások számára

Bármekkora is a vállalkozásod, a marketing stratégia két fő célja a potenciális ügyfelek szerzése és az értékesítés. A hagyományos marketing módszerek már nem működnek úgy, mint régen, amikor elég volt egy hirdetés a helyi telefonkönyvben.
kávézóban ülő hölgyek

A keresőmotor sorsdöntő szerepet játszik egy vállalkozás sikerében, attól függően, hogy egy releváns keresés találati listáján hányadik helyen van. Vállalkozásodnak SEO-ra (keresőoptimalizálás) van szüksége, mivel a fogyasztók a keresőmotorokra (pl. Google) támaszkodnak, hogy termékeket és szolgáltatásokat találjanak.

A fogyasztók szerint a találati lista élére csak kiváló terméket vagy szolgáltatást nyújtó cégek kerülhetnek – egy laikus fejében meg sem fordul, hogy a marketingnek mekkora szerepe van ebben. Egy tapasztalt digitális marketingügynökség segíthet vállalkozásunknak, hogy kihasználjuk a keresőmotorok által generált organikus érdeklődök előnyeit.

Szerezz érdeklődőket

A helyi keresési eredmények élére kerülni sokkal könnyebb lehet egy kisvárosban, mint egy nagyvárosban. A legtöbben a Google oldalán keresnek helyi vállalkozásokat, emiatt az online jelenlét elengedhetetlen, ha nagyobb forgalmat szeretnél.
A helyi kisvállalkozások híre általában szájról-szájra terjed egy kisebb közösségen, kerületen belül, de az érdeklődők még így is szívesen néznek utána egy-egy cégnek a neten. Ha nincs online jelenlét, a bizalmi index is csökken.

zöldségesnél vásárló fiatal hölgy

Tarts lépést a konkurenciával

Ha egy versenytárs havonta százezreket fektet be a digitális marketingbe, míg te erre egyáltalán nem szánsz pénzt, akkor óriási különbségek lehetnek az online szerzett ügyfelek számában. Kisvállalkozások esetén az ajánlások, vélemények a legfontosabb marketingeszközök.
Költs rendszeresen a digitális marketingre, még akkor is, ha az első hónapokban nem látsz megtérülést – a keresőmotorok algoritmusai szeretik a következetességet, előbb-utóbb kézzelfogható eredményeket fogsz tapasztalni.

Mindenképp tájékozódj a versenytársaid weboldalának teljesítményéről, és az általuk használt kulcsszavakról. Lehet követendő példa a konkurencia marketingstratégiája, de semmiképp ne másold le. Nem feltétlenül a költséges kampányok vezetnek sikerre – egy következetesen felépített és rendszeresen alkalmazott marketing terv sokat segíthet akár kisebb ráfordítással is.

Kerülj az első oldalra

Elég, ha a helyi találatok élére kerülsz, ne legyen cél a Világ Első Számú Cipésze cím. A legtöbb ember csak néhány találatot néz át, mielőtt egy webhelyre kattint. Sokkal könnyebb lesz fejleszteni a vállalkozásodat a jövőben, ha a helyi találati lista első oldalán van a honlapod.

internetes kereső

Online vélemények kezelése

Az online véleményeket megfelelően kell kezelni, akár pozitív, akár negatív kritikát kapunk. Egy rossz élmény orvoslása javíthatja a kapcsolatot az ügyféllel, és akár meg is győzhetjük őket, hogy módosítsák a beküldött véleményüket.
A negatív kommentelők általában csak annyit akarnak, hogy a cég elismerje, ha hibázott. Egy kedvezményes vásárlás felajánlása sokat segít a kialakult helyzet megítélésén.
A közösségi médiát is figyelni kell a vélemények miatt, mert sok potenciális ügyfél csak onnan tájékozódik. Ne feledd, hogy nem minden vélemény igaz, mivel a versenytársak alkalmazottai hamis véleményeket is írhatnak, de alapvető szabály, hogy minden beérkezett véleményre válaszolni kell.

vásárlói élmény visszajelzés

Hirdetés helyi digitális kiadványokban

A helyi kiadványokhoz való tartalom létrehozása rendkívül hasznos lehet, mivel potenciális ügyfeleket vonzhat. A helyi kapcsolatok építése mindig fontos lesz, mivel az ottani vállalkozások célközönsége ugyanaz. 

A helyi, kisebb volumenű események szponzorálása egy másik módja annak, hogy elnyerjük a közönség szimpátiáját, és valószínűleg ezzel bekerülhetünk a helyi nyomtatott és online sajtóba és a televíziós csatornákra is.

Összefoglalás

A helyi vállalkozások digitális marketingje egyre fontosabbá válik. Nyílt egy új út a piacra, amely segít maximalizálni a helyi vállalkozások bevételét. Használd ki a digitális marketing és a helyi SEO előnyeit, építsd fel következetesen a marketing stratégiádat és az üzleti siker nem marad el.

(Forrás)

Kapcsolódó hírek

II. Dél-budai Kézműves Vásár

Szereted az eredeti kézműves ajándékokat és finomságokat? Akkor várunk a II. Dél-Budai Kézműves Vásáron! Ismerd meg a kerület kistermelői által szeretettel, gondosan készített termékeket, fogjunk össze az egyediért!  A vásár

Március 15 megemlékezés

Budafok-Tétény Általános Ipartestület elnökség tagjai is lerótták tiszteletüket az 1848-49-es szabadságharc hősei előtt.

Szépségnap képes beszámoló

Szombaton tartott Szépségnapunk képekben. 👇 Az esemény célja az volt, hogy a szépségipar és egészségmegőrzés területén kerületünkben működő, kiváló minőséget nyújtó vállalkozókkal találkozzanak az érdeklődők. A szakemberekkel való személyes kontaktus jó alkalom volt arra, hogy a látogatók kérdezzenek és tanácsokat kapjanak az aktuális szépségipari trendekről, illetve kipróbálják a szépségápoláshoz és egészséges életmódhoz kapcsolódó termékeket.

Szépségnap a Székházban 2024. március 9-én 14.00 – 18.00

Ingyenesen látogatható rendezvényt szervez Budafok-Tétény Általános Ipartestülete, a felújított székházban, szépség – egészség témában. A kiállításon 15 kerületi szolgáltató standját tekinthetik meg a látogatók, ahol kérdezhetnek és
tanácsokat kaphatnak az éppen aktuális szépségipari trendekről.

Ez is érdekelhet

Aktuális

II. Dél-budai Kézműves Vásár

Szereted az eredeti kézműves ajándékokat és finomságokat? Akkor várunk a II. Dél-Budai Kézműves Vásáron! Ismerd meg a kerület kistermelői által szeretettel, gondosan készített termékeket, fogjunk össze az egyediért!  A vásár

ELOLVASOM »
Rendezvény

Szépségnap képes beszámoló

Szombaton tartott Szépségnapunk képekben. 👇 Az esemény célja az volt, hogy a szépségipar és egészségmegőrzés területén kerületünkben működő, kiváló minőséget nyújtó vállalkozókkal találkozzanak az érdeklődők. A szakemberekkel való személyes kontaktus jó alkalom volt arra, hogy a látogatók kérdezzenek és tanácsokat kapjanak az aktuális szépségipari trendekről, illetve kipróbálják a szépségápoláshoz és egészséges életmódhoz kapcsolódó termékeket.

ELOLVASOM »
Aktuális

Szépségnap a Székházban 2024. március 9-én 14.00 – 18.00

Ingyenesen látogatható rendezvényt szervez Budafok-Tétény Általános Ipartestülete, a felújított székházban, szépség – egészség témában. A kiállításon 15 kerületi szolgáltató standját tekinthetik meg a látogatók, ahol kérdezhetnek és
tanácsokat kaphatnak az éppen aktuális szépségipari trendekről.

ELOLVASOM »
Rendezvény

Ismét ellátogatott a Mikulás az Ipartestületbe

A december hónap talán a legnépszerűbb időszak a gyerekek körében: Mikulás, majd karácsony és ráadásul kezdődik a téli szünet is. És ha szerencsénk van még hó is esik. 2023. december 6-ára szervezte a Budafok-Tétény Általános Ipartestülete a kerület legnagyobb Mikulás ünnepségét, ahol több száz gyereket és a szüleiket látták vendégül.- Kovács Csaba beszámolója

ELOLVASOM »
Rendezvény

6. Borest beszámoló

Budafok-Tétény Általános Ipartestület által szervezett borest egy igen nívós, népszerű bállá nőtte ki magát.
Jurás László, az Ipartestület elnöke-az est folyamán pedig profi házigazda- megnyitó beszédében kiemelte, hogy a Borest már hagyománnyá vált, amivel teljesen egyet tudok érteni. Azt gondolom egy esemény nem attól lesz hagyomány, ha szervezők rendszeresen, évről-évre megrendezik azt, hanem a visszatérő vendégek teszik azzá. A 6. Boresten rengeteg ismerős arc volt jelen, ami számomra azt jelenti, hogy a tavalyi alkalommal is remekül érezték magukat – Kovács Csaba beszámolója

ELOLVASOM »