A keresőmotor sorsdöntő szerepet játszik egy vállalkozás sikerében, attól függően, hogy egy releváns keresés találati listáján hányadik helyen van. Vállalkozásodnak SEO-ra (keresőoptimalizálás) van szüksége, mivel a fogyasztók a keresőmotorokra (pl. Google) támaszkodnak, hogy termékeket és szolgáltatásokat találjanak.
A fogyasztók szerint a találati lista élére csak kiváló terméket vagy szolgáltatást nyújtó cégek kerülhetnek – egy laikus fejében meg sem fordul, hogy a marketingnek mekkora szerepe van ebben. Egy tapasztalt digitális marketingügynökség segíthet vállalkozásunknak, hogy kihasználjuk a keresőmotorok által generált organikus érdeklődök előnyeit.
Szerezz érdeklődőket
A helyi keresési eredmények élére kerülni sokkal könnyebb lehet egy kisvárosban, mint egy nagyvárosban. A legtöbben a Google oldalán keresnek helyi vállalkozásokat, emiatt az online jelenlét elengedhetetlen, ha nagyobb forgalmat szeretnél.
A helyi kisvállalkozások híre általában szájról-szájra terjed egy kisebb közösségen, kerületen belül, de az érdeklődők még így is szívesen néznek utána egy-egy cégnek a neten. Ha nincs online jelenlét, a bizalmi index is csökken.
Tarts lépést a konkurenciával
Ha egy versenytárs havonta százezreket fektet be a digitális marketingbe, míg te erre egyáltalán nem szánsz pénzt, akkor óriási különbségek lehetnek az online szerzett ügyfelek számában. Kisvállalkozások esetén az ajánlások, vélemények a legfontosabb marketingeszközök.
Költs rendszeresen a digitális marketingre, még akkor is, ha az első hónapokban nem látsz megtérülést – a keresőmotorok algoritmusai szeretik a következetességet, előbb-utóbb kézzelfogható eredményeket fogsz tapasztalni.
Mindenképp tájékozódj a versenytársaid weboldalának teljesítményéről, és az általuk használt kulcsszavakról. Lehet követendő példa a konkurencia marketingstratégiája, de semmiképp ne másold le. Nem feltétlenül a költséges kampányok vezetnek sikerre – egy következetesen felépített és rendszeresen alkalmazott marketing terv sokat segíthet akár kisebb ráfordítással is.
Kerülj az első oldalra
Elég, ha a helyi találatok élére kerülsz, ne legyen cél a Világ Első Számú Cipésze cím. A legtöbb ember csak néhány találatot néz át, mielőtt egy webhelyre kattint. Sokkal könnyebb lesz fejleszteni a vállalkozásodat a jövőben, ha a helyi találati lista első oldalán van a honlapod.
Online vélemények kezelése
Az online véleményeket megfelelően kell kezelni, akár pozitív, akár negatív kritikát kapunk. Egy rossz élmény orvoslása javíthatja a kapcsolatot az ügyféllel, és akár meg is győzhetjük őket, hogy módosítsák a beküldött véleményüket.
A negatív kommentelők általában csak annyit akarnak, hogy a cég elismerje, ha hibázott. Egy kedvezményes vásárlás felajánlása sokat segít a kialakult helyzet megítélésén.
A közösségi médiát is figyelni kell a vélemények miatt, mert sok potenciális ügyfél csak onnan tájékozódik. Ne feledd, hogy nem minden vélemény igaz, mivel a versenytársak alkalmazottai hamis véleményeket is írhatnak, de alapvető szabály, hogy minden beérkezett véleményre válaszolni kell.
Hirdetés helyi digitális kiadványokban
A helyi kiadványokhoz való tartalom létrehozása rendkívül hasznos lehet, mivel potenciális ügyfeleket vonzhat. A helyi kapcsolatok építése mindig fontos lesz, mivel az ottani vállalkozások célközönsége ugyanaz.
A helyi, kisebb volumenű események szponzorálása egy másik módja annak, hogy elnyerjük a közönség szimpátiáját, és valószínűleg ezzel bekerülhetünk a helyi nyomtatott és online sajtóba és a televíziós csatornákra is.
Összefoglalás
A helyi vállalkozások digitális marketingje egyre fontosabbá válik. Nyílt egy új út a piacra, amely segít maximalizálni a helyi vállalkozások bevételét. Használd ki a digitális marketing és a helyi SEO előnyeit, építsd fel következetesen a marketing stratégiádat és az üzleti siker nem marad el.
(Forrás)