Versenyképesség megőrzése
Ahhoz, hogy versenyképességünket meg tudjuk őrizni a konkurenciával szemben, nélkülözhetetlen, hogy az üzletünkben a vásárló tudjon bankkártyával fizetni, hiszen ma már a vásárlási döntéshozatalban az egyik legfontosabb szempont a bőséges fizetési alternatívák közti választási lehetőség.
2021. január 1-től azoknak az üzleteknek, amelyek online pénztárgépet üzemeltetnek, kötelezővé tették az online fizetési lehetőség biztosítását a vásárlók részére.
*Azon adóalanyok (kereskedők, szolgáltatók), akik nyugtaadási kötelezettségüket kizárólag pénztárgéppel teljesíthetik, kötelesek biztosítani a fogyasztók, a vevők számára az elektronikus fizetés lehetőségét és annak folyamatos rendelkezésre állását.
Habár jogi kötelezettségünk is lett a bankkártyás fizetés lehetőségének biztosítása, de abban az esetben, ha nem esünk bele a kötelezettek körébe, akkor is figyelembe kell vennünk a vásárlói és fogyasztói igényeket.
Kinek kötelező a POS terminál?
Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel eleget tenni kötelezettek köre
Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:
a) a gyógyszertárak,
b) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08
1. a 45.20 szerinti gépjármű-javítási, karbantartási,
2. a 45.32 szerinti gépjárműalkatrész-kiskereskedelmi,
3. a 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási,
4. a 47.1-47.7 és 47.91 szerinti kiskereskedelmi,
5. 49.32 szerinti taxis személyszállítási,
6. az 56.1 és 56.3 szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtási),
7. az 55.1-55.3 szerinti szálláshely-szolgáltatási (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatási),
8. 66.12 szerinti értékpapír-, árutőzsdei ügynöki tevékenységből kizárólag a pénzváltási,
9. a 77.1-77.2 és 77.33 szerinti kölcsönzési,
10. 86.10 szerinti fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag plasztikai sebészeti,
11. 93.29 szerinti m.n.s. egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből kizárólag táncteremi, diszkó működtetési,
12. a 95.1-95.2 szerinti javítási,
13. 96.01 szerinti textil, szőrme mosási, tisztítási tevékenységből kizárólag mindenfajta ruházat (beleértve a szőrmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási,
14. 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási, és
15. 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt, kivéve:
ba) a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
bb) a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítást végző üzlete, bemutatóterme,
bc) az ipari – kivéve élelmiszeripari – tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységét ugyanabban a helyiségben folytatja,
bd) a termelői borkimérés,
be) az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében,
c) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 46.2-46.7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek, a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.
POS terminál igénylésének folyamata
A legtöbb banknál van lehetőségünk szerződni POS terminálra. Vélhetően saját bankunk is biztosítja, így első körben érdemes ott körbejárni a kérdést, talán egyedi konstrukcióban kedvezőbb ajánlatot kapunk.
Első lépésben kérjünk ajánlatot több helyről is, hogy legyen lehetőségünk összehasonlítani az egyes szolgáltatók kondícióit.
Ezt követően az ajánlat elfogadása után következik a szerződéskötés.
POS terminál szolgáltatók
A POS terminál szolgáltatókat két csoportra oszthatjuk: a bankfüggő és a bankfüggetlen.
A legkézenfekvőbbnek mindenki számára a jelenlegi bankjánál történő szerződéskötés lehet, de érdemes megvizsgálni mások által biztosított kondíciós listákat is, hiszen a jutalék mértéke nagyban befolyásolhatja a választásunkat. (A különbség hosszútávon már szemmel látható is lehet)
Egy terminál beüzemelése több díjból tevődik össze. Vannak, akik havidíjat számolnak a terminálért, van aki egyszeri díjat kér az eszközért, előfordulhat, hogy a telepítésnek is van költsége és ami mindenkinél van, de a mértéke eltérő az a tranzakciónkénti költség.
Egy rövid összehasonlítás alapján kiderül, hogy a legolcsóbb fenntartási díjat a Fizetési Pontnál találjuk, a forgalmi díjuk mindössze 0,95%. A legismertebb kártyatípusokat elfogadja, így igen nagy népszerűségnek örvend az igénylők körében.
A digitalizációnak köszönhetően online szerződés kötés is lehetséges, így kényelmesen otthonról is intézhetjük a terminál igénylést.
A legnagyobb és legismertebb szolgáltató az OTP, azonban vállalkozásként nem minden esetben a legjobb választás.
Az OTP hivatalos oldalán jelenleg fellelhető információk szerint a csatlakozási díj 990 Ft eszközöként és 2023. április 1-ig a havidíj 0 Ft. Ezt követően 990 havi díjjal kell kalkulálnunk. Tranzakciós díj bankkártyás fizetés esetén: 0,99% + Rendszerdíj + Bankközi jutalék
Tranzakciós díj utalásos fizetés esetén: 0,99%. A fenti árakat nettóban kell érteni.
Ami az OTP előnye lehet, hogy az ismert kártyatípusok közül elfogadja a SZÉP-kártyát és az AMEX-et is.
A másik ismert bankfüggő POS terminál szolgáltató a K&H. Szintén elfogadja az összes ismert kártyatípust, emellett a Cafeteria kártyák közül szitén mindegyikkel használható. A kondíciós lista kisebb keresés után sem volt elérhető, így ajánlatkérés útján derül ki, hogy milyen költségek várhatóak, ha ezt a szolgáltatót választjuk.
Melyiket válasszam?
Mindenképpen olyan szolgáltatót és eszközt válasszunk, amely a vállalkozásunk és a vásárlóink számára a legjobb. Nagyon fontos szempont a kiválasztásnál, hogy az eszköz beüzemelése egyszerű legyen és a vásárlók számára is egyértelmű legyen a használata.
Mindenképpen tartsuk szem előtt, hogy egy POS terminállal az üzleti folyamatokat is javíthatjuk és a felhasználói élmény is emelkedni fog.
Érdemes olyan szolgáltatót választani, ahol a terminálért nem kell fizetni és a beüzemelésért sem számolnak fel díjakat.
Rengeteg hirdetéssel találkozhatunk az interneten, ahol tetszetős és nagyon kedvező árú POS terminálokat kínálnak, de ezekkel legyünk óvatosak, hiszen egy esetleges meghibásodás esetén fontos, hogy legyen egy olyan ügyfélszolgálat, aki segíthet a hiba kijavításán.
Egyes szolgáltatók forgalmi minimumot várnak el, így kisvállalkozóként ez fontos mutató lehet a döntésénél.
Ha van rá mód, kérjünk ingyenes próbaidőszakot, ahol könnyen kipróbálhatjuk az eszközt, megismerhetjük a hozzájáró ügyfélszolgálatot és meghallgathatjuk vásárlóink véleményét is.
*Forrás