Ahhoz, hogy 2023-ban versenyképes maradjon, digitalizációra van szüksége. A digitálisan fejlett vállalatok 45%-os bevételnövekedést tapasztalnak, és ennek jó oka van. A digitális átalakulás lehetővé teszi a vállalkozások számára az ismétlődő folyamatok optimalizálását, a csapatok koordinálását és az ügyfelek problémáinak hatékonyabb megoldását.
A jó hír az, hogy nem kell technológiai szakértőnek lenni ahhoz, hogy vállalkozását átvigye a digitális átalakulási folyamaton. Rengeteg olyan eszköz létezik, amely elősegíti a digitális átalakulást a különböző üzleti területeken.
De mit jelent a digitális átalakulás?
A digitális átalakulás a technológia bevezetésének folyamata az üzleti élet minden területén. Sikeres alkalmazása nagymértékben befolyásolja a szervezeti felépítést és a működési folyamatokat.
A teljes digitális átalakulás csak a szervezeti folyamatok és a céges kultúra teljes megváltoztatásával érhető el. Az út során felelős vezetőket kell kijelölnie, új munkafolyamatokat kell bevezetnie, dokumentációt kell készítenie, ki kell képeznie az alkalmazottakat, és hosszú távon ellenőriznie kell a stratégia végrehajtását.
Kezelje a digitális átalakulást egy új szokás kialakításának első lépéseként. Az alkalmazottai valószínűleg nem lesznek olyan izgatottak a közelgő változások miatt, mint Ön. Ellenállással és általános szkepticizmussal kell szembenéznie. De ez nem tart sokáig, ha egyértelműen közli az új technikák előnyeit, és lehetővé teszi számukra, hogy a legtöbbet hozzák ki a digitalizációból.
Több ezer olyan üzleti eszköz létezik, amelyeket kifejezetten kisvállalkozások számára terveztek. Ha ezek közül az üzleti eszközök közül akár csak egyet is kihasználunk, az lehet az első lépcső a siker felé vezető úton.
Ezek 2023 legjobb kisvállalkozási eszközei
Ezek az eszközök leegyszerűsítik vállalkozása minden területét, például a tartalomkészítést, az elemzést, az értékesítést, a kommunikációt, a marketinget és még sok mást.
1. Google vállalkozásprofil (Google Cégem)
A Google Cégem kétségtelenül az egyik legfontosabb ingyenes üzleti eszköz, amely a helyi vállalkozások számára elérhető és percek alatt beállítható.
A profilja ellenőrzése után vállalkozása adatai közvetlenül a Google Keresőben, a Térképadatok alatt találhatók. Potenciális ügyfelei könnyebben találják meg Önt a térképen, meglátogathatják a webhelyét, telefonálhatnak Önnek, valamint egyszerűen olvashatnak és írhatnak véleméyneket az Ön szolgáltatásairól.
A helyi vállalkozások sikeresen használhatják a SEO (keresőmotor-optimalizálás) eszközt a webhely forgalmának, valamint a hagyományos vagy online áruház látogatottságának növelésére.
Ez az eszköz egy kiváló ingyenes marketingeszköz, amellyel több leadet és értékesítést érhet el helyi vállalkozása számára.
A Google cégprofil használatának megkezdéséhez ezt az oktatóvideót ajánljuk.
2. Google hirdetések (Google Ads)
Ez egy pay-per-click (kattintásonként fizetendő) hirdetési platform, amely segít hirdetéseket indítani a Google-on. Ennek a használatával akár a Google kereső első oldalán is megjelenhet a vállalkozása. (A legtöbb internet felhasználó csak az első találati oldalt nézi meg.)
A Google Ads használatával percek alatt létrehozhat szöveges hirdetéseket és csak a hirdetésekre leadott kattintásokért kell fizetnie.
Minden olyan vállalkozónak, aki növelni kívánja a márkája ismertségét és javítani kívánja az értékesítést, érdemes elkezdeni a Google Ads hirdetések használatát.
Ebben a videóban részletes útmutatót találunk a Google Ads beállításáról.
3. CRM rendszer
Maga a szó customer relationship managementet, vagyis ügyfélkapcsolat-kezelést jelent, de ennél sokkal többről szól. Egy CRM-rendszer átláthatóságot, kiszámíthatóságot, stabilitást és növekedést hoz a cégébe, teljes mértékben a cégére szabható és egyfajta irányítópultként funkcionál.
A CRM szoftver segít kapcsolatban maradni a potenciális ügyfelekkel, a meglévő ügyfelekkel és beszállítókkal, ezen kívül segít a folyamatok egyszerűsítésében a vállalkozáson belül. Sokféle ingyenes és fizetős CRM szoftver elérhető a magyar piacon, a Mini CRM oldalán bővebben tudnak tájékozódni a rendszerről, annak használatáról és előnyeiről.
4. Canva
A Canva egy ingyenes és könnyen használható grafikus tervezőeszköz kezdők számára.
Az előre elkészített sablonok segítségével gyorsan létrehozhat bármilyen marketinganyagot, beleértve a Facebook-bejegyzéseket, Instagram-bejegyzéseket, sztorikat, bannereket, szórólapokat, e-könyveket, posztereket és prezentációkat.
Ezeket a sablonokat szakemberek készítik, és mindössze annyit kell tennie, hogy személyre szabja őket márkájának és tervezési preferenciáinak megfelelően.
Számtalan oktatóvideó található a neten teljesen kezdő szinttől a profibb megoldásokig, ez a videó az alapokat mutatja be lépésről lépésre.
5. Invideo
Az Invideo egy videószerkesztő szoftver, és az egyik legjobb üzleti eszköz kisvállalkozások számára, mivel a videós tartalmak népszerűsége a képes tartalmakkal szemben töretlen. Előre elkészített videósablonjaival percek alatt professzionális üzleti videókat rögzíthet, melyek széles (16:9), négyzet (1:1) és függőleges (9:16) méretben készülhetnek.
Ebben az angol nyelvű videóban több videókészítő szoftver alapjait is megismerhetjük.
6. Google Analytics
A Google létrehozta ezt az ingyenes elemző eszközt, amely segít nyomon követni, mérni és megérteni, hogyan teljesít webhelye. Segít meghatározni, hogy kik a látogatói, mik a forgalmának a forrásai, mennyi időt töltenek a látogatók a webhelyén és sok más hasznos adatot lekérdezhetünk.
Ha teljesen kezdőként szeretné elsajátítani a Google Analytics szolgáltatást, tekintse meg ezt az oktatóanyagot.
7. Levelező rendszer
A legfontosabb online üzleti eszközök egyike az e-mail küldő rendszer, mint például a Mailchimp és a MailerLite. Célja az e-mail marketing lista felépítése és minden kapcsolódó e-mail marketing tevékenység (rendszeres hírlevél, friss akciók, személyre szabott ajánlatok küldése, értékelés és vélemény kérése ügyfeleinktől).
Kezdő és kisvállalkozások számára remek megoldás a MailChimp vagy a MailerLite, ebben a videóban részletes segítséget kapunk a levelezőrendszer használatához.
A MailChimp és a MailerLite használatával automatizált e-mail munkafolyamatokat állíthat be az ügyfelek bevonására, az elhagyott bevásárlókosarak visszaállítására, a termékek bemutatására vagy a kedvezmények népszerűsítésére.
8. Google Workspace
Az utolsó digitális üzleti eszköz, amelyet bemutatunk, a Google Workspace.
Ez egy minden-az-egyben platform, melynek használatával automatizálhatja az üzleti e-maileket és az egész csapatával együttműködve alkalmazhatják a termelékenységnövelő eszközöket. Ilyen eszközök például az Oldalak (Sites), a Drive, a Chat, az Űrlapok, a Táblázatok, a Naptár, a Diák, a Gmail, a Dokumentumok, a Naptár és még sok más.
Emellett a Google Workspace segítségével bővíthető felhőtárhelyet is kap. Ezt az eszközt bárhonnan, bármikor, minden eszközről elérheti.
Ezen az oldalon további betekintést nyerhet a Google Workspace-be.
Összefoglalás
Amint azt korábban említettük, a digitális platformok elengedhetetlenek egy vállalkozás fejlődéséhez. Elősegítik a pozitív változásokat és ösztönzik az új digitális eszközök bevezetését, amivel fejleszthetjük az alkalmazottak teljesítményét, a cég sikereit és az ügyfélélményt.
Cégvezetőként ki kell választanunk a vállalkozásunk számára legfontosabb és legmegfelelőbb eszközöket és lépésről lépésre be kell vezetni a cég mindennapjaiba. Biztos lehet benne, hogy hosszú távon mindenképp profitálni fog az új eszközök bevezetésével.
(A bejegyzés az alábbi források felhasználásával készült:
https://stewartgauld.com/top-digital-tools/