fbpx

Az eredményes weboldal

Napjainkban ha egy cég, vállalkozás nincs jelen az online térben szinte észrevétlen marad, akár azt is mondhatjuk, hogy hátrányból indul vagy lemarad a versenytársaitól. Ez minden iparágban jelenlévőre igaz, még akkor is, ha jelenleg offline értékesítést vagy szolgáltatásnyújtást folytat. Az olyan külső tényezők, mint egy világjárvány vagy egy globális gazdasági lassulás egy cég életében akár végzetes is lehet, ezért a több csatornán keresztül biztosított érdeklődő illetve vevőszerzés szinte elengedhetetlen. Ilyen csatorna lehet egy weboldal. Sajnos az, ha létrehozunk egy Facebook oldalt, vagy néha posztolunk az Instagramon már édeskevés, hiszen a megfelelő marketinggépezet középpontjában a weboldalunk, webshopunk áll, ahol a látogatókból később vevőket konvertálhatunk. Az alábbiakban összefoglalom, hogy mitől lehet egy weboldal eredményes, milyen pontokra érdemes figyelni az építése során vagy milyen változtatásokkal tehetsz szert lépéselőnyre a konkurenciáddal szemben.

A következő témák fontossági sorrendben kerülnek kifejtésre. Igyekszem példákon keresztül bemutatni, hogy mivel tehetjük a már meglévő vagy a fejlesztés előtt álló weboldalunkat eredményesebbé, mik azok az eszközök, amivel a látogatók és a keresőmotorok számára is értékessé válhat.

1.Tárhely

Talán nem túlzok, ha egy építkezési hasonlattal élek: a jó tárhely olyan, mint a ház alapja. Mindent azzal kezdünk és minden azon múlik. Attól lesz stabil az, amit aztán rá fogunk építeni. Az, hogy utána milyen színűre fessük, hány ablak lesz rajta, hogyan rendezzük be, ez mind sokadrangú.

De mitől lesz jó egy tárhely?

Ahogy minden szolgáltató esetében elvárjuk, legyen az év 365 napjában elérhető, de legalábbis is 99%-ban. Ez annyit tesz, hogy a weboldalam, bármikor, bárhol, bárki számára elérhető a nap 24 órájában. Ezt talán a webhoszting szolgáltatók legtöbbje biztosítja is, de nem mindegy milyen minőségben.

Egy jó webhoszting szolgáltató tudja, hogy mire van szüksége különböző weboldalaknak, így ennek megfelelő konfigurációt biztosítja  megrendelői számára. Nem lövünk puskával hangyára, tehét egy webshopnak és egy egyszerűbb bemutatkozó weboldalnak más rendszerigényei vannak.

A jó szolgáltató jó supporttal társul. Elképzelhető, hogy egy weboldal tulajdonosnak sosem kell a web-hoszting szolgáltatóval beszélnie, de a weboldal fejlesztőjének ugyanannyira fontos, hogy a szerverrel kapcsolatos kérdéseire gyors és kielégítő választ kapjon. Emellett egy jó szerverhez rengeteg beállítási lehetőséget biztosít a szolgáltató.

Tehát a jó weboldal alapja, a jó hoszting. Ha a jelenlegi weboldaladnál azt tapasztalod, hogy sokszor nem érhető el, lassú vagy egyáltalán nem tölt be, érdemes szolgáltatót váltani.

Extra tipp:

Az új weboldalad elkészítésénél ügyelj arra, hogy a fejlesztő ajánljon szolgáltatót, mi több akár biztosítsa a tárhelyet. Ne neked kelljen keresgélni az interneten a  termédek hosztingok között. A jó webfejlesztő, tudja, hogy milyen technikai paraméterek szükségesek a biztos alapokhoz.

2.Tartalom

Ha azt gondolnád, hogy a következő a megjelenés, tévedsz!

Mi másért lenne holnapod, ha nem azért, hogy eladj vele, pénzt termeljen neked vagy legalább elérjenek az érdeklődőid? A honlapodon írásban értékesítesz. A szöveges értékesítésnek komoly tudománya van, vannak bevált elemek, amelyek elősegítik, hogy az érdeklődőt az oldaldon tartsák. Ezekbe mélyebben most nem megyünk bele, de rengeteg jó képzés érhető el, amik kimondottan az ilyen jellegű értékesítést tanítják.

Amennyiben nincs kedved és időd ilyennel foglalkozni, a weboldalad szövegezését érdemes egy profi szövegíróra, copywriterre bízni, aki egy alapos piackutatás után a webfejlesztővel egyeztetve írja meg a weboldalad tartalmát.

Természetesen te magad is nekiállhatsz a tartalom elkészítésének, hiszen vélhetően a szakmádat nálad senki jobban nem ismeri. Viszont amennyiben profi értékesítő szöveget szeretnél, mindenképpen bízz meg egy szövegírót, aki ért a szavak használatához. Fontos, hogy a weboldalad készítője nem fogja a weboldalad tartalmát is megírni, összeszedni, mert nem ez a feladata. Ő marketingszemlélettel, a megfelelő elrendezésbe fogja prezentálni.

Extra tipp:
A weboldaladon ne magadról beszélj! A weboldaldra érkező látogató magáról akar olvasni, hiszen vélhetően egy problémája vagy egy megoldandó feladata miatt keresett fel téged. Adj neki válaszokat.

3. Használhatóság/ navigáció

Mitől lesz egy weboldal jól használható? Röviden attól, hogy a látogató, amikor megérkezik a weboldalra, tudja, hogy mit kaphat és tudja, hogy ezért hova kell kattintani és mindezt a lehető legkevesebb lépésben, a legrövidebb idő alatt.

Bővebben kifejtve:
A Google figyelembe veszi, ha egy weboldal egyszerű és átlátható navigációval rendelkezik. Emellett a látogató számára is nagyobb élményt nyújt, ha kényelmesen tud böngészni és mindent azonnal megtalál.

A használhatóságot apróságokkal el lehet érni, melyért már mi magunk is tehetünk mielőtt a webdesigner elkezdi az oldalunkat felépíteni.

Ha már fejben tudjuk, hogy mit akarunk kommunikálni a weboldalunkkal, azt nyugodtan vessük papírra -akár rajzokkal és ábrákkal kiegészítve-, amit aztán a webfejlesztővel közösen a kijelzőn is meg tudunk valósítani.

Ezzel a lépéssel, már a konkurenciánk előtt lehetünk, hiszen sokan nem fordítanak figyelmet a megfelelő használhatóságra.

 Az alábbi pontok előnyt jelenthetnek számoda:

  • A tartalom legyen egyszerű és jól értelmezhet.
  • A design legyen koherens az egész oldalon.
  • A tárhelynél már említettem, de a sebesség az egyik legnagyobb élmény a látogató számára. A lassú oldalt bezárják és a Google sem fogja értékelni.
  • A kezdőoldalon, minden eldől: A kezdőlapon nagyjából  egy kijelzőn adj át minden lényeges információt. A látogató nem fog legörgetni az oldalad aljáig.
  • Legyünk konzekvensek: ha a főoldalon egy bizonyos színnel jelölünk valami funkciót, akkor az az oldal további aloldalain is ugyanúgy használjuk azt.
  • Az egyediség nem minden esetben kifizetődő: vannak olyan funkciók, elrendezések, amelyek a világ legtöbb weboldalán azonos helyen jelennek meg. Ilyen például a bal felső sarokban a logó elhelyezése. Ha megfigyeljük a weboldalak többségén a logó mindig a főoldalra navigál.
    A menüsáv vagy vízszintesen a monitor felső egyharmadában helyezkedik el, vagy baloldalt függőlegesen.

Extra tipp: játssz a színekkel.

Az alábbi weboldalon különböző színpalettákat állíthatsz össze, mely tudományos alapon olyan színeket kombinál össze, amik minden esetben jól mutatnak egyszerre használva.

Akár a céged arculati színeit is összeállíthatod:

https://coolors.co/palettes/trending

4. Minden kijelző méretre optimalizált, azaz reszponzív

A reszponzív design annyit jelent, hogy a weboldalunk megjelenése alkalmazkodik a felhasználó által éppen használt eszköz kijelzőjének méretéhez a böngészés során. Tehát a reszponzív design biztosítja a jó felhasználói élményt, hogy a látogató kényelmesen barangolhasson az oldalunkon akár desktopon (asztali gép és laptop), mobiltelefonon, tableten vagy akár televízión nézi az oldalunkat.

2022-ben már elképzelhetetlen, hogy a weboldalad ne jelenjen meg jól mobil eszközökön. Ha ez nem így van, hanem mobiltelefonon is az asztali verzió jelenik meg, akkor a Google algoritmusa hátrébb sorolással is büntethet a találati listán. Ezért elkerülhetetlen, hogy vagy legyen egy külön mobilra elkészített verziója az oldalnak vagy egy reszponzív oldal, ami alkalmazkodni a megfelelő képernyő mérethez.


Amellett, hogy a keresőóriás (Google) sem nézi jó szemmel, ha az oldalad nem jelenik meg megfelelően mobilelköszközön, fontos érdeklődőket veszíthetsz, hiszen az internetet használó emberek 80% ma már okostelefonon vagy tableten böngészik.

2016 májusában a Google egy újabb hírrel érkezett: azok az oldalak, melyek mobilon is jól használhatók, rangsorolási előnyben részesülnek. A mobilbarát jelleget vizsgáló algoritmust olyannyira komolyan kell venni, hogy a mobilos nézetet előbb indexeli, mint a desktopos megjelenést.

Extra tipp: A te weboldalad vajon mobilbarát? Az alábbi ingyenes Google eszközzel át tudod vizsgálni: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=hu

5. Design

Lehetne a legelső pont, hiszen a látogatónak az oldalunk megjelenése lesz az első benyomás, ami sorsdöntő tud lenni. Viszont, ha az internetes jelenlétünket komolyan vesszük és tényleg az a célunk, hogy a weboldalunk “eladjon” a design nem a legelső, de hitelesség és bizalomépítés szempontjából a legfontosabb.

Nézzük milyen elemekkel, funkciókkal érhetjük el, hogy a weboldalunk eredményes legyen.

Az érthetőség kedvéért az ipartesület22.hu példáján keresztül vesszük sorba, hogy mitől lesz egy weboldal jó vagy esetleg rossz.

Fontos, hogy a webdesign esetében nem lehetünk szubjektívak. Hiába van, akinek ez tetszik, van akinek nem, a design-nak funkcionális szerepe van a  weboldalon.

Egy fontos dolog: a weboldalt soha nem magunk ízlése szerint alakítjuk, hanem úgy, hogy az betöltse a célját. A cél pedig eladni egy szolgáltatást vagy egy terméket, illetve informálni a látogatót.

-Az oldal kellő gyorsasággal betöltődik.
-A bal felső sarokban megjelenik a logó, amely az arculat része, melyet az Ipartestület minden online és nyomtatott felületen felhasznál. Így az emberek rögtön tudnak kapcsolatot teremteni a szervezettel..
-A kezdőoldalon rögtön látjuk, hogy milyen weblapot kerestünk fel, ha esetleg a  domain névből és a logóból nem derülne ki.
-A köszöntő alatt rögtön találunk egy CTA-at azaz Call To Action- cselekvésre buzdító üzenet. Ehhez egy jól észrevehető gomb is társul, amely azonnal a terembérlésre navigál.
-Ha kicsit lejjebb görgetünk, pont kellő hosszúságú bemutatkozást olvashatunk.
-Közvetlenül a rövid bemutatkozás alatt, megtekinthetjük az Ipartestület által nyújtott szolgáltatásokat. Ezek vizuálisan is segítik a látogatót a könnyebb navigáció érdekében. Természetesen a képre kattintva az adott szolgáltatásról olvashatunk részletesebben.
-A következő szakaszban láthatjuk az Ipartestülettel kapcsolatban álló partnereket, akik kedvezményes szolgáltatást nyújtanak a tagoknak
– A Láblécben (Footerben) megtalálható minden fontos információ, ami a kapcsolatfelvételt segíti

6. Karbantartás

Elkészült a weboldalunk, a webfejlesztő átadott minden információt esetleg megmutatta, hogy tudunk blogbejegyzést létrehozni, megmutattuk mindenkinek, irigykedik a versenytárs, jönnek a látogatók. Azt gondoljuk kész az oldal és hozza az érdeklődőket, adott esetben pénzt is termel. Viszont egy nagyon fontos dologra oda kell figyelnünk: a webes technológiák, szoftverek olyan ütemben fejlődnek és változnak, hogy szinte lehetetlen lépést tartani velük. Ezért nem mehetünk el a weboldalunk karbantartása mellett. 

Mindenképpen ügyeljünk arra, hogy a weboldal készítő szakember felhívja erre a figyelmünket. Aki napi szinten követi a webes világ történéseit pontosan tudja, hogy egy-egy bővítményt, sablont akár napi szinten is frissíthetnek. Amennyiben ezeknek a verzióváltását nem követjük le időben, számos probléma felmerülhet az oldalunkon.

A teljesség igénye nélkül az alábbi dolgokra lehetünk figyelmesek:

  • Egyes funkciók nem megfelelően működnek vagy eltűnnek. Abban az esetben, ha egy extra funkciót külön bővítmény segítségével oldott meg a fejlesztő, előfordulhat, hogy egy frissítés hiánya miatt a plugin kikapcsol és nem jelenik meg az adott eszköz.
  • Az oldal stílusa/ megjelenése szétesett azaz nem az eredeti design jelenik meg. Ezt több hiba is okozhatja, de az esetek nagy részében elkerülhető,  a sablonunk (és WordPress oldal esetében), a site builderünk naprakészen tartásával.
  • Az oldalunk nagyon lassan vagy egyáltalán nem tölt be: ennek szintén több oka lehet, de főleg szerveroldali hibákra érdemes gondolni. Nem elég, hogy az oldalunk karban van tartva, fontos, hogy a tárhelyet is figyeljük, ha szükséges ott is végezzünk optimalizálásokat, akár a szolgáltató bevonásával.

Extra tipp:

Ellenőrizd le, hogy a weboldalad sebessége megfelelő-e:

https://tools.pingdom.com/

7. Marketing

A legtöbben, akik weboldalt szeretnének, vélhetően újdonságként kezelik az online jelenlétet. Tudják a fontosságát, de idegen területként tekintenek rá. Ez rendjén is van.

Viszont fontos kiemelni, hogy azért, mert elkészül a weboldalunk nem jelenti azt, hogy azonnal jönni fognak az érdeklődők, vásárlók. Hiába van egy jól bejáratott, kiválóan működő offline üzletünk, ami évek óta sikeres, az onlinet ugyanúgy fel kell építeni. 

Csak egy egyszerű példa: hiába nyitunk egy boltot a világ legjobb termékével, a legkedvezőbb árakkal, a legjobb helyen, ha azt nem táblázzuk ki, nem reklámozzuk, senki nem fog betérni.

Az online és az offline aktivitások természetesen erősíteni fogják egymást, de mindkettőnek mások a marketingfolyamatai, eszközei.

Ki lehet jelenti, hogy napjainkban, ha online vagy, és nem hirdeted magad, nagyon kevés az esély, hogy a célközönséged elérjen és rád találjon. A két óriás: A Facebook és a Google a pénzedre hajt és ezt el kell fogadni, nem tudunk mit tenni ellene. Sőt belekényszerít egy olyan versenybe, ahol az “nyer”, aki többet kínál. De nem kell kétségbeesni, nem kell minden céges vagyont beleölni. (Ha így teszel és nincs eredménye, akkor ott valami hiba van a rendszerbe). Egy jól optimalizált hirdetéssel, kisebb költés mellett is, akár kiváló eredményeket lehet elérni. 

Ne azon dolgozzunk, hogyan tudunk minél kevesebbet költeni hirdetésre, dolgozzunk azon, miként költhetünk minél többet. (Gál Kristóf – Klikkmarketing)

Extra tipp:

  • Weboldal készítője nem egyenlő a marketingessel! Ezt le kell tisztázni az elején, hogy a marketing egy külön szakma, különböző ismeretekkel. Ha hirdetéssel szeretnél látogatókat szerezni, egy kampánymenedzserre lesz szükséged. Ő az, aki a Facebook hirdetéseidet és a Google Ads fiókodat kezeli.

A kapmányoknak több fajtája is létezik, de ezt a hirdetéskezelő személy fogja számodra ismertetni.

Na de mégis mennyi az annyi? Nyilván ezt nem lehet általánosságban megmondani.

Viszont többnyire két féle konstrukció az elterjedt:

– Fix díj+ jutalék az eladások után (webshop esetében)

– Jutalék alapon

Miben számíthatsz a webfejlesztőtől segítségre ezen a területen? A weboldalad tulajdonképpen a hirdetéseid alfája és omegája. Az itt elhelyezett Facebook Pixel és a Google követőkód ad vissza információt a hirdetéskezelőnek, hogy az oldaladra érkezők milyen tartalom/termék iránt érdeklődött.

  • A weboldalon a Jó szövegezés pénzt ér. És ez nem vicc! Míg az átlagember figyelmét  2000-ben 12 másodpercig tudtad lekötni, mára ez már csak 8 másodperc.(Microsoft attention spans, 2015) Ezért a weboldalad első betöltésekor minden eldől. Ha biztosra akarsz menni, hogy jó a weboldalad szövege, bízd egy profi szövegíróra.
  • A csapból is ez folyik: SEO azaz keresőoptimalizálás. Ez tulajdonképpen arról, szól, hogy az oldaladon elhelyezett tartalmak mennyire érdekesek az emberek számára, mennyien érdeklődnek, mennyi időt töltenek el ott. A Google a minél jobb tartalmat előre rangsorolással jutalmazza. Ehhez egy ingyenes lehetőség a blogírás. Írj minél sűrűbben, minél érdekesebb tartalmat a célközönséged számára. Szövegírásánál mindig tartsd szem előtt: Miről szeret olvasni egy (potenciális) ügyfél? Önmagáról!

A webfejlesztő technikai SEO-ban tud segíteni. Azaz, hogy az oldal úgy van felépítve, hogy a Google számára is jól optimalizált, illetve a látogató számára a legtökéletesebb felhasználói élményt nyújtja.

  • Mérj az elejétől kezdve! Akkor is legyen analitikai mérőkódod, ha az elején nem költesz hirdetésekre. Használd ki a Google nyújtotta ingyenes lehetőségeket, úgymint a Google Analytics vagy a Search Console eszközöket.
  • Csekkold le a konkurensed hogyan hirdet Facebookon. Mindezt teljesen legálisan: https://www.facebook.com/ads/library

Az alábbit tartsd mindig szem előtt: Az ajánlatod nem egyenlő a termékeddel, hiszen a termék rólad szól, az ajánlat az ügyfeledről.


Összefoglalás

A fenti sorokból jól láthatjuk, hogy a weboldalunk nem csak egy egyszerű online felület, hanem egy komoly eszköz, amelynek funkciója van. Egy újabb értékesítési csatorna lehet, ha megfelelő szakértelemmel és odafigyeléssel építjük fel.

Tekintse meg az előadást az Ipartestület Youtube csatornáján: https://www.youtube.com/watch?v=mCQIZJvqMHY

Kapcsolódó hírek

II. Dél-budai Kézműves Vásár

Szereted az eredeti kézműves ajándékokat és finomságokat? Akkor várunk a II. Dél-Budai Kézműves Vásáron! Ismerd meg a kerület kistermelői által szeretettel, gondosan készített termékeket, fogjunk össze az egyediért!  A vásár

Március 15 megemlékezés

Budafok-Tétény Általános Ipartestület elnökség tagjai is lerótták tiszteletüket az 1848-49-es szabadságharc hősei előtt.

Szépségnap képes beszámoló

Szombaton tartott Szépségnapunk képekben. 👇 Az esemény célja az volt, hogy a szépségipar és egészségmegőrzés területén kerületünkben működő, kiváló minőséget nyújtó vállalkozókkal találkozzanak az érdeklődők. A szakemberekkel való személyes kontaktus jó alkalom volt arra, hogy a látogatók kérdezzenek és tanácsokat kapjanak az aktuális szépségipari trendekről, illetve kipróbálják a szépségápoláshoz és egészséges életmódhoz kapcsolódó termékeket.

Szépségnap a Székházban 2024. március 9-én 14.00 – 18.00

Ingyenesen látogatható rendezvényt szervez Budafok-Tétény Általános Ipartestülete, a felújított székházban, szépség – egészség témában. A kiállításon 15 kerületi szolgáltató standját tekinthetik meg a látogatók, ahol kérdezhetnek és
tanácsokat kaphatnak az éppen aktuális szépségipari trendekről.

Ez is érdekelhet

Aktuális

II. Dél-budai Kézműves Vásár

Szereted az eredeti kézműves ajándékokat és finomságokat? Akkor várunk a II. Dél-Budai Kézműves Vásáron! Ismerd meg a kerület kistermelői által szeretettel, gondosan készített termékeket, fogjunk össze az egyediért!  A vásár

ELOLVASOM »
Rendezvény

Szépségnap képes beszámoló

Szombaton tartott Szépségnapunk képekben. 👇 Az esemény célja az volt, hogy a szépségipar és egészségmegőrzés területén kerületünkben működő, kiváló minőséget nyújtó vállalkozókkal találkozzanak az érdeklődők. A szakemberekkel való személyes kontaktus jó alkalom volt arra, hogy a látogatók kérdezzenek és tanácsokat kapjanak az aktuális szépségipari trendekről, illetve kipróbálják a szépségápoláshoz és egészséges életmódhoz kapcsolódó termékeket.

ELOLVASOM »
Aktuális

Szépségnap a Székházban 2024. március 9-én 14.00 – 18.00

Ingyenesen látogatható rendezvényt szervez Budafok-Tétény Általános Ipartestülete, a felújított székházban, szépség – egészség témában. A kiállításon 15 kerületi szolgáltató standját tekinthetik meg a látogatók, ahol kérdezhetnek és
tanácsokat kaphatnak az éppen aktuális szépségipari trendekről.

ELOLVASOM »
Rendezvény

Ismét ellátogatott a Mikulás az Ipartestületbe

A december hónap talán a legnépszerűbb időszak a gyerekek körében: Mikulás, majd karácsony és ráadásul kezdődik a téli szünet is. És ha szerencsénk van még hó is esik. 2023. december 6-ára szervezte a Budafok-Tétény Általános Ipartestülete a kerület legnagyobb Mikulás ünnepségét, ahol több száz gyereket és a szüleiket látták vendégül.- Kovács Csaba beszámolója

ELOLVASOM »
Rendezvény

6. Borest beszámoló

Budafok-Tétény Általános Ipartestület által szervezett borest egy igen nívós, népszerű bállá nőtte ki magát.
Jurás László, az Ipartestület elnöke-az est folyamán pedig profi házigazda- megnyitó beszédében kiemelte, hogy a Borest már hagyománnyá vált, amivel teljesen egyet tudok érteni. Azt gondolom egy esemény nem attól lesz hagyomány, ha szervezők rendszeresen, évről-évre megrendezik azt, hanem a visszatérő vendégek teszik azzá. A 6. Boresten rengeteg ismerős arc volt jelen, ami számomra azt jelenti, hogy a tavalyi alkalommal is remekül érezték magukat – Kovács Csaba beszámolója

ELOLVASOM »